Ga naar de inhoud

E-mailadres toevoegen

Indien u een hosting of e-mail pakket afneemt kunt u zelf een nieuw e-mailadres toevoegen. U kunt dit doen door in te loggen op uw hostingpakket. Als u niet weet hoe dit moet kunt u dit artikel bekijken. Eenmaal ingelogd kan het zijn dat u als reseller bent ingelogd of dat u meerdere domeinen onder één hostingaccount heeft zitten. Hoe u naar het juiste domein navigeert kun u in dit artikel teruglezen.

Navigeren naar e-mailadressen #

Nu u bent ingelogd op het juiste domein ziet u op de pagina een knop om naar de E-mail Manager te gaan. Vervolgens verschijnt er een optie om de verschillende E-mail Accounts te bekijken. Door op E-mail Accounts te klikken gaat u naar deze pagina.

U ziet vervolgens een overzicht van alle e-mailadressen die al bestaan. Met de knop Create Account kunt u een nieuw e-mailadres toevoegen.

Aanmaken nieuw e-mailadres #

U ziet nu een scherm waar u het nieuwe gewenste e-mailadres kan opgeven.

E-mailadres toevoegen
  • Username: Hier vult u het deel van het e-mailadres in voor het @.
  • Password: Hier geeft u het gewenste wachtwoord op of kunt u kiezen voor een automatisch gegenereerd wachtwoord (met behulp van de knop met de dobbelsteen).
  • E-mail Quota (MB): Hier geeft u aan hoeveel opslag u wilt hebben voor het nieuwe e-mailadres. Als u niet weet wat u hier moet invullen kunt u deze standaard houden op 50.
  • Send Limit: Hier geeft u aan hoeveel e-mails er maximaal per dag verstuurd mogen worden. Als u niet weet wat u hier moet invullen kunt u deze standaard houden op 200.

Als u alles heeft ingevuld kunt u het e-mailadres aanmaken door te klikken op Create Account. Er verschijnt nu een pop-up met een bevestiging van alle instellingen. Mocht u hebben gekozen voor een automatisch gegenereerd wachtwoord sla hem dan goed op, hierna krijgt u het wachtwoord niet meer te zien. U kunt vervolgens de pop-up sluiten door op het kruisje te drukken. Uw e-mail account is nu gereed en kan gebruikt worden.

Email account aangemaakt

Mogelijke fouten #

Het kan zijn dat u na het navigeren naar de al bestaande e-mailaccounts via E-Mail Manager -> E-Mail Accounts niet op de knop Create Account kunt drukken. U ziet dan ook als u met uw muis op de knop probeert te drukken de melding E-mail accounts limit reached verschijnen. U heeft op dat moment al het maximaal aantal e-mail accounts aangemaakt. U zult er eerst eentje moeten verwijderen. Hoe dit moet kunt u in dit artikel terug vinden.

Meer informatie #

Nu u uw e-mailadres heeft aangemaakt kunt u deze gebruiken via de webmail of met behulp van een e-mail applicatie op uw apparaat. Meer informatie over hoe u uw e-mailadres kunt gebruiken op uw apparaten of via de webmail kunt u hier terug vinden.